Název
Dodržujte pořadí nadpisů h1 až h6.
Nadpis článku by měl obsahovat klíčová slova a příběh, který poradí/pomůže/utvrdí v názoru čtenáře.
Např.:
- Travní sekačky se postarají o vaši zahradu
- Zastřešení bazénu prodlouží sezónu koupání (od jara až do podzimu)
- Peníze před výplatou se vždy hodí
Podtitul | Slogan
Využívá se zejména pro reklamní účely.
Upoutávka (Perex, Lead)
Lákavé upoutání pozornosti (obvykle přes všechny sloupce textu).
Text
Text rozvádí zajímavosti uvedené v upoutávce.
Doporučení:
- text čleňte do stručných a přehledných celků
- zdůrazňujte důležité informace
Výhody strukturálních (vytváří strukturu stránky) a sémantických (popisují povahu obsahu) prvků:
- Správně strukturovaný text může být interpretován podle možností daného zařízení (obrazovka, tiskárna, hlasový výstup) a preferencí uživatele.
- Strukturovaný dokument umožňuje lepší strojové zpracování a analýzu dokumentu (vyhledávání a určení důležitých pojmů).
- Vyhledávače lépe porozumí obsahu stránky a předloží tak uživateli lepší výsledky při vyhledávání.
- Rozdělení delších textů na kratší úseky zvyšuje dobrou orientaci na stránce.
- Pomocí stylů je možné jednoduše definovat vzhled dokumentu.
Odrážky | Číslování
Odrážky (výčet prvků) a číslování (uvádí pořadí) zdůrazňují informace.
Odkazy
Interní odkazy vytváří strukturu webu, externí odkazy zpřístupňují podrobnosti a zpětné odkazy zvyšují popularitu.
Jednotná infografika
Umocňuje (firemní) identitu.
Ilustrační fotografie a multimédia
Jeden obrázek je lepší než tisíce slov!
- dodržujte uvedenou licenci (bez uvedené licence není možné obrázek použít)
- raději nepoužívejte registrované značky a loga firem
(NE)odbornost
- nepoužívejte příliš odborné výrazy a zbytečné podrobnosti
Kontrola pravopisu
Nejčastější prohřešky:
- překlepy
- pravopis
- gramatika
- typografie
SEO
Marketingový obor, jehož cílem je posílit pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávání pro zadané klíčové slovo nebo slovní spojení.