
Příprava pomáhá k dosažení nejlepších výsledků, šetří čas a peníze.
Cíl
Cíl stanovujte nejlépe metodou SMARTER:
- Specifický
- Měřitelný
- Akční
- Realistický
- Termínovaný
- Evaluate (hodnocený)
- Rewarded (odměněný)
Termín
Termín donutí udělat opravdu jen to nejnutnější (zdokonalujte nejlépe až za peníze).
Nápad
Dobré nápady jsou „k nezaplacení“ – drobná služba, produkt, pomoc s vyřešením problému.
Pokud vás nic nenapadá, využijte lidskou zvědavost, což bývá zpravidla nejsnadnější způsob k získání dobrého nápadu.
Cílové skupiny
Při určování cílových skupin je důležité:
- najít oblasti, ve kterých se profily definovaných skupin překrývají
- určit obvyklé situace
Průzkum trhu a konkurence
Trh – potřeby, požadavky a očekávání cílové skupiny:
- objektivní: věk, bydliště, povolání, příjem
- subjektivní: potřeby, požadavky, očekávání, překážky, problémy, zájmy
Konkurence – poznejte konkurenci, ale nekopírujte, buďte jedineční:
- kdo je konkurence
- webové stránky
- sociální sítě (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, FourSquare)
- nabízené produkty
- odpovídají očekávání požadavkům zákazníka
- jaké způsoby propagace používají
- ohodnoťte celkový uživatelský dojem a učte se od těch nejlepších
Analýza
Sepište potřeby, často kladené otázky (FAQ) a jejich odpovědi.
Klíčová slova
Jako název nové společnosti zvolte nejlépe neexistující jedinečné slovo (slovní spojení).
Odhadněte jaká klíčová slova (slovní spojení) budou návštěvníci vyhledávat a ta použijte v textech např.:
- popis + název + město
- popis + název
- popis + město
- název + město
Možnosti:
- ads.google.com/home/tools/keyword-planner (vyžaduje registraci)
- search.seznam.cz/stats?collocation=slovo
Za každým klíčovým slovem se skrývá příběh proč čtenář hledá právě to, co hledá.
Uživatelské scénáře
Vytvořte uživatelské scénáře odpovídající potřebám definovaných skupin:
- náhodný návštěvník
- vracející se návštěvník
Doména
Nikdy nezkoušejte, zda je doména volná (hned registrujte)!
Jakou zvolit doménu:
- jedinečná (autorská práva, registrované značky), stručná, zapamatovatelná, vyslovitelná, popisná (naplňující očekávání)
- nepoužívejte: pomlčky, podtržítka, číslice, datumy, fráze (top, hot, best) atd.
- pozor na záměnu písmen: c/k, x/ks, z/s, i/y atd.
- národní (CZ), případně nadnárodní (COM, EU atd.) a další (WEB, NET, TV atd.)
- pokud požadovaná doména již není volná:
- doplňte město nebo další klíčové slovo
- zvolte jinou koncovku (doménu prvního řádu) – zvažte konkurenční dopady
(Firemní) identita
Grafický manuál – průvodce vizuálním stylem obsahující pravidla a doporučení jak jednotlivé prvky používat v konkrétních situacích:
- (firemní) příběh – stručné představení společnosti
- název
- slogan
- logo (proporce, ochranná zóna)
- logotyp (logo + text)
- paleta barev (hlavní, doplňkové)
- písmo
- typografie
- infografika (ikony)
- správné použití
- nesprávné použití
- firemní komunikace
- webové stránky
- sociální sítě
- šablony (dokument, prezentace)
- oblečení
- prostory
- dárkové předměty
Příklady grafických manuálů:
Obsah
Připravit obsahovou část:
- texty
- fotografie
- videa
- krátká upoutávka (do 3 minut)
- prohlídka firmy, nabídka služeb, ukázka produktů
- umístit na YouTube (šetří vlastní diskový prostor, umožňuje sdílení na webu a sociálních sítích)