Příprava

Příprava pomáhá k dosažení nejlepších výsledků, šetří čas a peníze.

Cíl

Cíl stanovujte nejlépe metodou SMARTER:

  1. Specifický
  2. Měřitelný
  3. Akční
  4. Realistický
  5. Termínovaný
  6. Evaluate (hodnocený)
  7. Rewarded (odměněný)

Termín

Termín donutí udělat opravdu jen to nejnutnější (zdokonalujte nejlépe až za peníze).

Nápad

Dobré nápady jsou „k nezaplacení“ – drobná služba, produkt, pomoc s vyřešením problému.

Pokud vás nic nenapadá, využijte lidskou zvědavost, což bývá zpravidla nejsnadnější způsob k získání dobrého nápadu.

Cílové skupiny

Při určování cílových skupin je důležité:

  1. najít oblasti, ve kterých se profily definovaných skupin překrývají
  2. určit obvyklé situace

Průzkum trhu a konkurence

Trh – potřeby, požadavky a očekávání cílové skupiny:

  • objektivní: věk, bydliště, povolání, příjem
  • subjektivní: potřeby, požadavky, očekávání, překážky, problémy, zájmy

Konkurence – poznejte konkurenci, ale nekopírujte, buďte jedineční:

  • kdo je konkurence
  • webové stránky
  • sociální sítě (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, FourSquare)
  • nabízené produkty
  • odpovídají očekávání požadavkům zákazníka
  • jaké způsoby propagace používají
  • ohodnoťte celkový uživatelský dojem a učte se od těch nejlepších

Analýza

Sepište potřeby, často kladené otázky (FAQ) a jejich odpovědi.

Klíčová slova

Jako název nové společnosti zvolte nejlépe neexistující jedinečné slovo (slovní spojení).

Odhadněte jaká klíčová slova (slovní spojení) budou návštěvníci vyhledávat a ta použijte v textech např.:

  • popis + název + město
  • popis + název
  • popis + město
  • název + město

Možnosti:

Za každým klíčovým slovem se skrývá příběh proč čtenář hledá právě to, co hledá.

Uživatelské scénáře

Vytvořte uživatelské scénáře odpovídající potřebám definovaných skupin:

  • náhodný návštěvník
  • vracející se návštěvník

Doména

Nikdy nezkoušejte, zda je doména volná (hned registrujte)!

Jakou zvolit doménu:

  • jedinečná (autorská práva, registrované značky), stručná, zapamatovatelná, vyslovitelná, popisná (naplňující očekávání)
  • nepoužívejte: pomlčky, podtržítka, číslice, datumy, fráze (top, hot, best) atd.
  • pozor na záměnu písmen: c/k, x/ks, z/s, i/y atd.
  • národní (CZ), případně nadnárodní (COM, EU atd.) a další (WEB, NET, TV atd.)
  • pokud požadovaná doména již není volná:
    • doplňte město nebo další klíčové slovo
    • zvolte jinou koncovku (doménu prvního řádu) – zvažte konkurenční dopady

(Firemní) identita

Grafický manuál – průvodce vizuálním stylem obsahující pravidla a doporučení jak jednotlivé prvky používat v konkrétních situacích:

  • (firemní) příběh – stručné představení společnosti
  • název
  • slogan
  • logo (proporce, ochranná zóna)
  • logotyp (logo + text)
  • paleta barev (hlavní, doplňkové)
  • písmo
  • typografie
  • infografika (ikony)
  • správné použití
  • nesprávné použití
  • firemní komunikace
  • webové stránky
  • sociální sítě
  • šablony (dokument, prezentace)
  • oblečení
  • prostory
  • dárkové předměty

Příklady grafických manuálů:

Obsah

Připravit obsahovou část: