
Webové odkazy (hyperlink) umožňují zobrazit externí data a jsou nedílnou součástí každé Internetové stránky. Odkaz je možné aktivovat kliknutím, dotknutím se anebo přejetím pomocí polohovacího zařízení.
Aktivace odkazu může reagovat různým způsobem a vyvolat odlišnou událost. Uživatel může očekávat nahrazení celé stránky novým obsahem, otevření obsahu do nové záložky či nového okna prohlížeče, zobrazení nebo doplnění stávajícího obsahu o nové informace atd. Uživatel by měl příslušné chování očekávat a neměly by ho překvapit či zaskočit. Z tohoto důvodu je vhodné od sebe různé chování hypertextových odkazů od sebe technicky (graficky) odlišovat.
Odkazy dělíme na tři základní kategorie a to interní, externí a zpětné.
Interní odkazy
- Odkazy v rámci jednoho webu
- Interní propojování stránek a článků mezi sebou vytváří strukturu webu
Externí odkazy
- Odkazujte se nejlépe jen na autoritativní weby s vysokým hodnocením kvality (PageRank) např. Wikipedie, banky, zahraniční weby atd.
Zpětné webové odkazy
- Zvyšují popularitu webu
- Odkazujte pokud možno jen z tematických webů
Tipy:
- odkaz by měl vždy vyzývat k akci např. kontaktujte nás
- propojovat pouze tematické obsahy
- používat různá klíčová slova, nejlépe slovní spojení ale také přímo URL adresy
- neodkazovat jen na úvodní stránku (Home Page), ale přímo na konkrétní obsah s využitím identifikátoru prvku tzv. „kotvy“
- funkčnost (validitu) odkazů je vhodné pravidelně kontrolovat
Kategorie
- Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit