Webové odkazy

Webové odkazy

Webové odkazy (hyperlink) umožňují zobrazit externí data a jsou nedílnou součástí každé Internetové stránky. Odkaz je možné aktivovat kliknutím, dotknutím se anebo přejetím pomocí polohovacího zařízení.

Aktivace odkazu může reagovat různým způsobem a vyvolat odlišnou událost. Uživatel může očekávat nahrazení celé stránky novým obsahem, otevření obsahu do nové záložky či nového okna prohlížeče, zobrazení nebo doplnění stávajícího obsahu o nové informace atd. Uživatel by měl příslušné chování očekávat a neměly by ho překvapit či zaskočit. Z tohoto důvodu je vhodné od sebe různé chování hypertextových odkazů od sebe technicky (graficky) odlišovat.

Odkazy dělíme na tři základní kategorie a to interní, externí a zpětné.

Interní odkazy

  • Odkazy v rámci jednoho webu
  • Interní propojování stránek a článků mezi sebou vytváří strukturu webu

Externí odkazy

  • Odkazujte se nejlépe jen na autoritativní weby s vysokým hodnocením kvality (PageRank) např. Wikipedie, banky, zahraniční weby atd.

Zpětné webové odkazy

  • Zvyšují popularitu webu
  • Odkazujte pokud možno jen z tematických webů

Tipy:

  • odkaz by měl vždy vyzývat k akci např. kontaktujte nás
  • propojovat pouze tematické obsahy
  • používat různá klíčová slova, nejlépe slovní spojení ale také přímo URL adresy
  • neodkazovat jen na úvodní stránku (Home Page), ale přímo na konkrétní obsah s využitím identifikátoru prvku tzv. „kotvy“
  • funkčnost (validitu) odkazů je vhodné pravidelně kontrolovat
Kategorie
Štítky